گفتارخوانی

خوانش تحلیلی منویات رهبر انقلاب

گفتارخوانی

خوانش تحلیلی منویات رهبر انقلاب

گفتارخوانی

ما در مجموعه "گفتارخوانی" به صورت تخصصی بر روی کتب و سخنرانی های شاخص مقام معظم رهبری کار میکنیم.

"گفتارخوانی"، زیر مجموعه از "مجموعه مردمی کتاب بخوانیم" می باشد.
www.ZnBook.ir

گفتارخوانی را در پیامرسان های ایتا و بله با آی دی زیر دنبال کنید:
@GoftarKhani

#برشی_از_کتاب

 

🔰 «بااینکه هزاروسیصدوچهل‌وچند سال از حادثۀ عاشورا گذشته، در تاریخِ ما و شاید در تاریخِ بشریت، همچنان این حادثه بزرگ‌ترین و پرمعناترینِ حوادثی است که همراه با فداکاری و با امضای خون واقع شده. شاید در طول تاریخِ ما بعد از واقعۀ عاشورا، کمتر حرکتی و قیامی و حادثۀ خونینی را بتوان پیدا کرد که با داشتن آرمان‌ها و هدف‌های انسانی، از حادثۀ عاشورا سرمشق و الگو نگرفته باشد. برخلاف همۀ حوادث که در هنگام وقوعشان موجی ایجاد می‌کنند، اما هرچه زمان می‌گذرد، این موج، ضعیف‌تر و هموارتر می‌شود؛ حادثۀ عاشورا از زمان وقوع هرچه گذشته، سال‌به‌سال و دوره‌به‌دوره موجش بیشتر، برجسته‌تر و همه‌گیرتر شده.

مسئله‌ای که در اینجا برای ما حائز اهمیت است، این است که ما مدلول این حادثه و مفهوم این حرکت و قیام را درست بفهمیم؛ چون ما معتقدیم ـ حقیقت هم همین است ـ که انقلاب ما از این حادثه الهام گرفت و به‌وسیلۀ این حادثه رهبری شد. امام فرمودند محرم ماهی است که خون بر شمشیر پیروز شد، و آن محرمی که امام این مطلب را فرمودند، محرمِ تاریخی و سرنوشت‌سازی شد، این سخن و این حقیقت از یک فرهنگی مایه می‌گرفته؛ حقیقت هم همین است که ما انقلابمان را از برکات و از رشحات حادثۀ عاشورا می‌دانیم. ۱۳۶۱/۸/۴»

📚کتاب قیام حسینی

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی